Tietoa asukkaalle

Tervetuloa Sointuun asumaan!

Avaimet

Asuntoihin on vähintään kolme avainta. Lisäavaimet tilataan Soinnun toimistolta. Yhteystiedot alla.

Jouni Ojanen

Taloussuunnittelija, kiinteistöasiat

050 913 1781

TV- ja nettiyhteys

Kaukaharjukeskus: Antenni-tv
Keinupuistokeskus: Kaapeli-tv
Kuuselakeskus: Kaapeli-tv, kiinteä nettiyhteys osassa asuntoja
Taatalakeskus: Antenni-tv

Yhteistilat

Taloissa on mahdollisuus saunomiseen ja yhteistiloja asukkaiden käyttöön.

Ravintola

Palvelutalojen ravintolat ovat avoinna joka päivä.

Kaukaharjukeskuksen, Keinupuistokeskuksen, Kuuselakeskuksen ja Taatalakeskuksen ravintoloiden tarkemmat aukioloajat ja ruokalistat voit katsoa tästä.

Tupakointi

Tupakointi on kielletty asunnoissa sekä palvelukeskusten yleisissä ja yhteisissä tiloissa.

Kotivakuutus

Asukkaan pitää hankkia kotivakuutus, muutoin hän vastaa itse aiheuttamistaan vahingoista. Kiinteistön vakuutus ei korvaa irtaimistoon kohdistuneita vahinkoja.

Vuokrasopimuksen irtisanominen

Vuokrasopimuksen irtisanominen tulee tehdä kirjallisesti täyttämällä irtisanomislomake ja toimittamalla se allekirjoitettuna yhdistyksen toimistolle postilla tai sähköpostilla.

Vuokrasopimuksen irtisanomisaika on yksi kuukausi. Irtisanomisaika lasketaan sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana irtisanominen on suoritettu. Esimerkiksi 14.2. irtisanotun asunnon vuokrasopimus päättyy 31.3. Määräaikainen vuokrasopimus päättyy sopimukseen merkittynä päättymispäivänä ilman irtisanomista.

Muuttosiivous

Asukkaan on ennen poismuuttoa siivottava ja tyhjennettävä asunto muuttosiivousohjeen mukaisesti.

Vikailmoitukset

Vikailmoituksen Kaukaharjukeskuksen, Keinupuistokeskuksen, Kuuselakeskuksen ja Taatalakeskuksen asunnoista voi tehdä alla olevalla verkkolomakkeella. Jos kyse on välittömästi toimenpiteitä vaativasta viasta (esim. vesivuodot), työaikana (klo 7-15) kiinteistövastaava Tarmo Kallio, muina aikoina Kartanon Kiinteistöpalvelut Oy:n päivystys, puh. 0500 234 234.

Tarmo Kallio

kiinteistövastaava

050 3016 123

Tehty vikailmoitus on huoltokutsu. Huoltomies soittaa aina ensin ovikelloa, mutta jos asukas ei ole kotona, hän käyttää yleisavainta. Huoltotöitä tehdään arkisin klo 8.00–16.00. Huoltotöitä tekevät Soinnun oma kiinteistövastaava, Kartanon Kiinteistöpalvelut Oy sekä erikoisliikkeet.

Muista asunnoista (Keskisenkatu 11, Osuuskunnankatu 1, Mummunkuja 1 ja Haapakuja 4) vikailmoitukset tehdään taloyhtiön huoltoyhtiölle. Huoltoyhtiön yhteystiedot löydät kiinteistön porraskäytävästä tai ilmoitustaululta.

Lähetä vikailmoitus

Palvelubussi

PALI palveluliikenne on Tampereen kaupungin järjestämä joukkoliikenteenomainen kuljetusmuoto kaikille, joille tavallisella bussilla kulkeminen on hankalaa. Asiakkaat viedään ovelta ovelle ja heitä autetaan kyytiin nousussa sekä kyydistä poistumisessa. Palvelubussi liikennöi kaikkien toimipisteidemme alueella ja palvelee myös Kaukaharjukeskuksen, Keinupuistokeskuksen, Taatalakeskuksen ja Kuuselakeskuksen asukkaita.

PALI-bussin voi tilata etukäteen ja kyytiin voi nousta myös kadunvarresta kättä heilauttamalla. Matka on tavallisen bussilipun hintainen ja sen voi maksaa Tampereen matkakortilla tai käteisellä. PALI Matkustamiseen ei tarvita hakemusta eikä erillisiä todistuksia. PALIlla pääsee helposti lähipalvelujen pariin kuten kauppaan, kerhoon tai lääkäriin.

Lisätietoa PALIsta

Ota yhteyttä

Soita meille

050 9130 278

Lähetä sähköpostia

info@sointusenioripalvelut.fi